TĀLRUNIS / ТЕЛЕФОН / HOTLINE
+371 67 67 67 80

Līdz ar velo sezonas sākumu ik gadu aktivizējas arī garnadži un velo zādzības nezaudē savu aktualitāti – no tām kopumā cietusi aptuveni trešdaļa velobraucēju. Turklāt katram ceturtajam jeb 23% velobraucēju ir nozagts viens velosipēds, savukārt 13% velobraucēju ir nozagti vismaz divi velosipēdi, liecina Sixt velo nomas un Rīgas Velo nedēļas veiktā velobraucēju aptauja.

Rūpējoties par sava divriteņa drošību ikdienā, 44% velobraucēji uzticas drošības saslēgam, bet 38% aptaujāto rūpīgi izvēlas vietu, kur atstāt velosipēdu – priekšroka tiek dota publiskām, labi pārskatāmām vietām novērošanas kameru tuvumā. Savukārt 6% vienkārši iegādājas lētu velosipēdu, lai tā zādzība neradītu tik lielus zaudējumus.

“Velosipēds ir zagļiem relatīvi viegli iegūstams laupījums un likumsakarīgi 82% aptaujāto norādīja, ka, ja ne pašiem, tad to paziņām ir nozagts velosipēds. Šāda negatīva pieredze samazina daudzu pilsētnieku motivāciju izmantot velosipēdu, kas atslogotu satiksmi un viennozīmīgi ir ērtākais transportlīdzeklis pilsētvidē. Lielākoties tam ir tīri praktiski apsvērumi – nav piemērotas vietas velosipēda turēšanai un tāpēc arī raizes par tā drošību. Tāpēc pilsētas velo infrastruktūras veicināšanā ir nozīmīga loma ir arī koplietošanas velo nomām. Tādējādi cilvēki var izmēģināt velobraukšanas priekšrocības, bez ilgtermiņa ieguldījumiem un lieka riska,” skaidro Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Lielākā daļa jeb 63% aptaujāto velobraucēju savus velosipēdus uzglabā mājoklī, savukārt  21% izvēlas tos turēt garāžā, pagrabā vai kādā citā slēdzamā telpā savas dzīvesvietas tuvumā. Savukārt desmitā daļa velobraucēju nebaidās velosipēdu atstāt koplietošanas telpās - pagalmā vai arī kāpņutelpā.

Velosipēdu zādzības kā nopietnu problēmu atzīst arī Rīgas Velo nedēlas  pārstāvis Dainis Kreilis: "Ikvienam riteņbraucējam ir skaidrs, ka savs ritenis ir jāsargā. Risinājums ir iegādāties drošu, labu riteņa atslēgu un iespēju robežās sava riteņa rāmi pieslēgt pie stacionāriem objektiem. Metāla sētas un ceļa zīmju stabi ir labi risinājumi, ja tuvumā nav drošas, ērtas velo novietnes. Lai gan Latvijas riteņbraucēji ir vairākkārt veikuši skaidrojošās kampaņas par to, kas ir droša velo novietne, joprojām pie daudzām sabiedriskām ēkām ir novietnes, kurās var iestiprināt tikai priekšējo riteni, kas no drošības viedokļa ir ļoti nepareizi. Drošas velo novietnes noteikti vēl nav pietiekamā skaitā un visas pašvaldības jāaicina šo jautājumu aktīvi risināt."

Atpakaļ
Mājas lapu izstrāde